2018. aug 16.

Íme a Világ Legértékesebb Brandjei 2018-ban

írta: gazdasági guru
Íme a Világ Legértékesebb Brandjei 2018-ban

A listát továbbra is a Google vezeti, megközelítőleg 302 milliárd dolláros piaci kapitalizációval. A keresőóriás bevételeinek többségét a kattintás alapú hirdetési rendszer hozza. A hazai piacra ez kb 10 évvel ezelőtt jött be. Pl amikor valamire rákeresel a google keresőjében, akkor láthatod, hogy az első találatok általában a fizetett szöveges hirdetések.

Amikor erre rákattintasz az mind bevételt jelent a google részére. Globális viszonylatban nézve átlagban ez 2dollár/kattintás ami megy a cég kasszájába. Gondolj csak bele, hogy mennyi keresés és mennyi kattintás érkezik naponta ezekre a hirdetésekre. Sok-sok millió:) 

Ezek a vállalatok az amerikai tőzsdére is be vannak vezetve, ezáltal a részvényeik megvásárolhatók, melyek egy jól diverzifikált portfólió szinte nélkülözhetetlen elemeit alkotják. Nem beszélve az osztalékfizető képességükről:)

Persze a jelenlegi helyzetben nem mondhatók olcsónak az említett vállalatok papírjai, ezért a hosszútávú vásárlással érdemes kivárni egy nagyobb piaci pánikot és utána szemezgetni.

ngfgjcceeajlkneb.png

Szólj hozzá